Gunnebo tecknar mångmiljonorder i Indonesien

Säkerhetskoncernen Gunnebo har, genom sin verksamhet i Indonesien, tecknat en order på leverans av ett integrerat brandskyddssystem till OKI Pulp & Paper Mills på Sumatra, Indonesien, värt runt 25 miljoner USD.

OKI Pulp & Paper Mills, som är en del av Asia Pulp & Paper Group (APP), bygger ett nytt pappersbruk på Sumatra, Indonesien. Gunnebo kommer att leverera ett integrerat brandsskyddssystem till den nya anläggningen. Lösningen omfattar bland annat brandpostsystem inom- och utomhus, sprinklers, brandpumpar och brandlarm. Projektet omfattar såväl systemdesign som installation, tester och driftsättning. Leveransen av systemet påbörjas i slutet av juli 2015 och sträcker sig över flera år.

”Ordern är ett erkännande av Gunnebos starka varumärke och stora erfarenhet av att driva och leverera stora projekt i Indonesien,” säger Gunnebos VD och koncernchef Henrik Lange. ”En fortsatt utveckling av projektverksamheten i Indonesien är mycket viktigt för tillväxten i region Asia-Pacific.”

Henrik Lange, VD och kocernchef Gunnebo AB, tel: +46 10 2095 000, eller
Sacha de La Noë, SVP Region Asia Pacific, tel: +65 9114 2691, eller
Karin Wallström, Marketing & Communication Director Gunnebo AB, tel. +46 10 2095 026, eller e-post karin.wallstrom@gunnebo.com

Gunnebo offentliggör denna information i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 juni 2015 kl. 11.00.